האיש שהתריע על המנהרות בצפון לפני 14 שנה: אל"מ יוסי לנגוצקי בראיון

    איתי גדסי No Comments on האיש שהתריע על המנהרות בצפון לפני 14 שנה: אל"מ יוסי לנגוצקי בראיון

    יועץ הרמטכ"ל בעניין המנהרות האלוף במיל' ד"ר יוסי נגוצקי התראיין 'למהדורה המרכזית' | על ההתקדמות בתחום: "מאז מינוי אייזנקוט סיכול האיום תפס תאוצה" | על האדמה הסלעית בצפון: "בקוריאה חפרו מנהרות באדמה קשה יותר למרחק של מספר ק"מ | האזינו לראיון

    צילום: IDF Spokesperson/Flash90
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אלוף משנה במילואים ד"ר יוסי לנגוצקי, גיאולוג ויועץ הרמטכ"ל בסוגיית המנהרות, התראיין היום (רביעי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. נגוצקי התייחס למבנה האדמה הסלעית באזור הצפון ועל התראתו המוקדמת בעניין איום המנהרות.

    עומד בשער: "התרעתי בשער לפני 14 שנה: מדובר בבעייה ייחודית שלא רק מדובר בנושא צבאי, אלה במדע ובמודיעין. בדרום פתחו מעבדה וכך כנראה גם בצפון. בתקופת הרמטכ"ל אייזנקוט החלו לטפל באיום בצורה רצינית".

    צפון קוריאה כדוגמא: "לפני 14 שנה בפיקוד צפון נפגשתי עם בני גנץ אז אלוף פיקוד צפון, אמרתי לו כל יום יחפרו מטר לאחר שלוש שנים זה קילומטר. מה שאני הבאתי דוגמא, חפירות מצפון קוריאה לדרום קוריאה ושם חפרו מספר ק"מ באדמה סלעית קשה הרבה יותר ובעומק של 100 מטרים. יש אפשרות לחפור כך. במקרה הקוריאני מדובר במנהרות תקיפה, מזרימים דרכם עשרות לוחמים בפרק זמן מוגבל עם נשק. הצבא לוקח לו זמן לשנות תפיסה. בסוף זה קרה".

    האזינו לראיון:

    צילום: IDF Spokesperson/Flash90


    0 תגובות